Diensten
"Time is a valuable asset in entrepreneurship. It’s not about having more time, it’s about using the time you have wisely." - Richard Branson
Ik geef mijn eerste openstaande factuur gratis in
Diensten
"Time is a valuable asset in entrepreneurship. It’s not about having more time, it’s about using the time you have wisely." - Richard Branson
Ik geef mijn eerste openstaande factuur gratis in
"*" geeft vereiste velden aan
Wat kan Bizzon concreet voor jou doen?
Wij helpen ondernemingen hun cashflow te verbeteren door doeltreffend debiteurenbeheer en actieve invordering.
Debiteurenbeheer
- Bepalen van jouw ideale debiteurenstrategie
- Koppeling met jouw bank, facturatiepakket of de boekhouding
- Ontzorgen in het opvolgen van je openstaande facturen
- Efficiënt de kasstroom verbeteren
- Bespaar tijd
Met een efficiënt debiteurenbeheer kan jij je facturen sneller betaald krijgen, je kasstroom verbeteren en de financiële gezondheid van je bedrijf waarborgen.
Actief invorderen
- Ervaren in invorderingen sinds 2012
- Zowel facturen B2B als B2C
- Een eigen, uniek platform voor eenvoudige opvolging
- Geen minimum factuurbedrag
- Persoonlijke dossierbeheerder
Heb jij je klant kansen genoeg gegeven om te betalen? Stuur ons jouw factuur en jij bent verzekerd van onze professionele opvolging.
Jij krijgt waar je recht op hebt.
Hoe gaan wij concreet te werk?
Aan jou de keuze!
Je kan ons inschakelen voor het debiteurenbeheer waar we ervoor zorgen dat je klanten hun rekeningen betalen. We versturen herinneringen, houden de betalingen bij en nemen actie als de klant niet op tijd betaalt.
Of we gaan verder waar we actie ondernemen om een vervallen factuur te innen.
Ben je benieuwd naar het verschil tussen debiteurenbeheer en incasso?
Debiteurenbeheer is het proces waarbij jij ervoor zorgt dat je klanten hun rekeningen betalen. Het omvat het versturen van herinneringen, het bijhouden van betalingen en het eventueel nemen van actie als een klant niet tijdig betaalt. Het doel van debiteurenbeheer is om ervoor te zorgen dat je bedrijf voldoende geld binnenkrijgt om te kunnen blijven functioneren.
Incasso of actieve invordering daarentegen is het proces waarbij je actie onderneemt om een onbetaalde rekening te innen. Dit kan betekenen dat wij jouw schuld minnelijk innen, of dat er een juridische procedure wordt gestart. Het doel van incasso is om je bedrijf te beschermen tegen verlies als gevolg van onbetaalde rekeningen.
Kortom, debiteurenbeheer gaat over het beheren van betalingen, terwijl incasso gaat over het innen van onbetaalde rekeningen. Beide processen zijn belangrijk voor een gezonde financiële situatie van een bedrijf.
We proberen dit steeds minnelijk te doen, lukt dit niet, dan gaan we over tot een juridische
procedure. Onbetaalde facturen kunnen je bedrijf zuur opbreken, we willen je bedrijf met onze actieve incasso hier tijdig tegen beschermen.
Beide processen zijn belangrijk voor een gezonde financiële situatie van een bedrijf.
Debiteurenbeheer
Stap 1
Je verstuurtjouw factuur
Jij verzendt jouw factuur naar je klant maar ook direct naar ons. Zo kunnen wij het factuurproces volgen en bieden wij ondersteuning bij het beheer van jouw openstaande facturen. Via API koppelen kan tegenwoordig met de meest courante systemen.
Daarnaast kun je er ook voor kiezen om via de software van Bizzon de factuur te maken en te versturen.
Stap 2
Wij versturenherinneringen
Wij verzenden herinneringen indien nodig en nemen contact met je debiteur om de betaling te bekomen. Hierbij streven we ernaar om op een vriendelijke en behulpzame manier met de debiteur om te gaan, zoals jij dat zelf zou doen.
Zo wordt de relatie tussen jou en de debiteur niet verstoord. We nemen bijvoorbeeld per e-mail of telefoon contact op met de debiteur om te informeren naar de reden van de betalingsachterstand en maken afspraken om tot betaling over te gaan. Door onze persoonlijke benadering vergroten we de kans op een succesvolle afhandeling van het betalingsproces en wordt de kans op vertragingen of geschillen verkleind. Bizzon houdt u via de software volledig op de hoogte van deze herinneringen. Wij verzenden de herinneringen op het moment zoals afgesproken.
Stap 3
Naar incasso
Jouw klant heeft na meerdere herinneringen nog steeds niet betaald?
Verder met Actieve invordering.
Onze werkwijze voor jouw openstaande facturen
Debiteurenbeheer
Stap 1
Jij verzendt jouw factuur naar je klant maar ook direct naar ons. Zo kunnen wij het factuurproces volgen en bieden wij ondersteuning bij het beheer van jouw openstaande facturen. Via API koppelen kan tegenwoordig met de meest courante systemen.
Daarnaast kun je er ook voor kiezen om via de software van Bizzon de factuur te maken en te versturen.
Stap 2
Wij verzenden herinneringen indien nodig en nemen contact met je debiteur om de betaling te bekomen. Hierbij streven we ernaar om op een vriendelijke en behulpzame manier met de debiteur om te gaan, zoals jij dat zelf zou doen.
Zo wordt de relatie tussen jou en de debiteur niet verstoord. We nemen bijvoorbeeld per e-mail of telefoon contact op met de debiteur om te informeren naar de reden van de betalingsachterstand en maken afspraken om tot betaling over te gaan. Door onze persoonlijke benadering vergroten we de kans op een succesvolle afhandeling van het betalingsproces en wordt de kans op vertragingen of geschillen verkleind. Bizzon houdt u via de software volledig op de hoogte van deze herinneringen. Wij verzenden de herinneringen op het moment zoals afgesproken.
Stap 3
Jouw klant heeft na meerdere herinneringen nog steeds niet betaald?
Verder met Actieve invordering.
Stap 1
Je dossieraangeboden
De eerste stap bij de afdeling ‘Openstaande Facturen’ van Bizzon is het ontvangen van een dossier. Dit dossier kan afkomstig zijn vanuit jou, waarbij je bijvoorbeeld een openstaande factuur aanmeldt voor incasso, of het dossier kan afkomstig zijn vanuit de eigen Bizzon debiteurenbeheer afdeling. Wanneer het dossier bij de afdeling ‘Openstaande Facturen’ terechtkomt, zal er door de medewerkers van Bizzon een analyse worden gemaakt van de situatie en de mogelijkheden om tot betaling te komen. Hierbij wordt gekeken naar de oorzaak van de betalingsachterstand en de financiële situatie van de debiteur. Op basis hiervan wordt er een strategie bepaald om de betaling te verkrijgen. Bij het incasseren van openstaande facturen streeft Bizzon altijd naar een oplossing die past bij de situatie en waarbij de relatie tussen jou en jouw klant zo goed mogelijk wordt gehouden. Het is dus niet alleen het innen van het geld, maar ook het behouden van een goede relatie met jouw klant.
Stap 2
Minnelijkeinvordering
De tweede stap bij de afdeling ‘Openstaande Facturen’ van Bizzon is het versturen van aanmaningen en een ingebrekestelling. Bij de indiening van het eerste dossier kunnen er afspraken worden gemaakt over de frequentie van de aanmaningen en het aantal belcontacten voordat de ingebrekestelling wordt verzonden. Bizzon zal in deze stap, tenzij anders overeengekomen, twee aanmaningen versturen en één keer telefonisch contact opnemen met de debiteur om te proberen tot een minnelijke regeling te komen, zoals een afbetalingsplan. Het doel van deze stap is om een oplossing te vinden die voor zowel jou als de debiteur acceptabel is en om verdere escalatie te voorkomen. Mocht er geen oplossing worden gevonden, dan zullen we een aangetekend schrijven versturen voor de ingebrekestelling. Hierin wordt de debiteur nog een laatste kans gegeven om tot betaling over te gaan. Wanneer de debiteur nog steeds niet betaalt, zal het dossier worden overgedragen aan de advocaat. We zullen in alle stappen van het incassotraject transparant communiceren met jou en je op de hoogte houden van de voortgang.
Stap 3
Juridischeinvordering
De derde stap in het incassotraject is de overdracht van het dossier aan de advocaat, die zal proberen om de invordering te realiseren. Dit gebeurt door middel van schriftelijke communicatie en contact met de debiteur. Ook tijdens deze stap blijft Bizzon het aanspreekpunt voor jou als klant. Communicatie met de advocaat verloopt via het platform van Bizzon, waardoor je ontzorgd wordt en de voortgang van het incassotraject gemakkelijk kunt volgen. We hechten er veel waarde aan dat de relatie tussen jou en je klant zo goed mogelijk blijft, zelfs in het geval van een incassotraject. Daarom zal Bizzon er altijd naar streven om de invordering op een zo vriendelijk mogelijke manier te realiseren, met respect voor alle partijen. Het is belangrijk om te weten dat Bizzon werkt met ervaren advocaten die gespecialiseerd zijn in incasso. Zij hebben de kennis en expertise om snel en effectief te handelen, zodat de kans op succesvolle invordering wordt vergroot.
Stap 4
Gerechterlijkeinvordering
De vierde stap van het incassoproces bij Bizzon is het inschakelen van een deurwaarder. De deurwaarder zal proberen om de openstaande factuur te innen. Als er geen minnelijke regeling kan worden getroffen, zal het dossier worden voorgelegd aan de rechtbank om de betaling te eisen. Bizzon blijft jouw aanspreekpunt gedurende het hele proces en neemt de communicatie en afhandeling van het dossier op zich. Bovendien worden alle kosten die gepaard gaan met het incassoproces gedragen door de debiteur. Bizzon zorgt ervoor dat deze kosten netjes en eenvoudig worden verrekend, zodat je uiteindelijk jouw geld ontvangt.
Actieve Invordering
Stap 1
De eerste stap bij de afdeling ‘Openstaande Facturen’ van Bizzon is het ontvangen van een dossier. Dit dossier kan afkomstig zijn vanuit jou, waarbij je bijvoorbeeld een openstaande factuur aanmeldt voor incasso, of het dossier kan afkomstig zijn vanuit de eigen Bizzon debiteurenbeheer afdeling. Wanneer het dossier bij de afdeling ‘Openstaande Facturen’ terechtkomt, zal er door de medewerkers van Bizzon een analyse worden gemaakt van de situatie en de mogelijkheden om tot betaling te komen. Hierbij wordt gekeken naar de oorzaak van de betalingsachterstand en de financiële situatie van de debiteur. Op basis hiervan wordt er een strategie bepaald om de betaling te verkrijgen. Bij het incasseren van openstaande facturen streeft Bizzon altijd naar een oplossing die past bij de situatie en waarbij de relatie tussen jou en jouw klant zo goed mogelijk wordt gehouden. Het is dus niet alleen het innen van het geld, maar ook het behouden van een goede relatie met jouw klant.
Stap 2
De tweede stap bij de afdeling ‘Openstaande Facturen’ van Bizzon is het versturen van aanmaningen en een ingebrekestelling. Bij de indiening van het eerste dossier kunnen er afspraken worden gemaakt over de frequentie van de aanmaningen en het aantal belcontacten voordat de ingebrekestelling wordt verzonden. Bizzon zal in deze stap, tenzij anders overeengekomen, twee aanmaningen versturen en één keer telefonisch contact opnemen met de debiteur om te proberen tot een minnelijke regeling te komen, zoals een afbetalingsplan. Het doel van deze stap is om een oplossing te vinden die voor zowel jou als de debiteur acceptabel is en om verdere escalatie te voorkomen. Mocht er geen oplossing worden gevonden, dan zullen we een aangetekend schrijven versturen voor de ingebrekestelling. Hierin wordt de debiteur nog een laatste kans gegeven om tot betaling over te gaan. Wanneer de debiteur nog steeds niet betaalt, zal het dossier worden overgedragen aan de advocaat. We zullen in alle stappen van het incassotraject transparant communiceren met jou en je op de hoogte houden van de voortgang.
Stap 3
De derde stap in het incassotraject is de overdracht van het dossier aan de advocaat, die zal proberen om de invordering te realiseren. Dit gebeurt door middel van schriftelijke communicatie en contact met de debiteur. Ook tijdens deze stap blijft Bizzon het aanspreekpunt voor jou als klant. Communicatie met de advocaat verloopt via het platform van Bizzon, waardoor je ontzorgd wordt en de voortgang van het incassotraject gemakkelijk kunt volgen. We hechten er veel waarde aan dat de relatie tussen jou en je klant zo goed mogelijk blijft, zelfs in het geval van een incassotraject. Daarom zal Bizzon er altijd naar streven om de invordering op een zo vriendelijk mogelijke manier te realiseren, met respect voor alle partijen. Het is belangrijk om te weten dat Bizzon werkt met ervaren advocaten die gespecialiseerd zijn in incasso. Zij hebben de kennis en expertise om snel en effectief te handelen, zodat de kans op succesvolle invordering wordt vergroot.
Stap 4
De vierde stap van het incassoproces bij Bizzon is het inschakelen van een deurwaarder. De deurwaarder zal proberen om de openstaande factuur te innen. Als er geen minnelijke regeling kan worden getroffen, zal het dossier worden voorgelegd aan de rechtbank om de betaling te eisen. Bizzon blijft jouw aanspreekpunt gedurende het hele proces en neemt de communicatie en afhandeling van het dossier op zich. Bovendien worden alle kosten die gepaard gaan met het incassoproces gedragen door de debiteur. Bizzon zorgt ervoor dat deze kosten netjes en eenvoudig worden verrekend, zodat je uiteindelijk jouw geld ontvangt.
Wat gaat dit kosten?
De kosten voor het incassoproces worden gedragen door de debiteur. Dit betekent dat alle kosten die Bizzon maakt in het kader van het incasseren van de openstaande factuur, zoals kosten voor aanmaningen, deurwaarder en eventuele gerechtelijke stappen, zullen worden verhaald op de debiteur. Bizzon zorgt er vervolgens voor dat deze kosten netjes en eenvoudig worden verrekend, zodat je uiteindelijk jouw geld ontvangt.
Vragen?
Overleg met Tom om te kijken hoe we je kunnen helpen.
Overleg met Tom om te kijken hoe we je kunnen helpen. Tom heeft jarenlange ervaring in dit domein en kan je alles vertellen over onze aanpak, diensten en hoe we de kasstroom van je bedrijf kunnen optimaliseren. Hiernaast kan je eenvoudig een afspraak plannen wanneer het voor jou het beste uitkomt.
Bizzon
[email protected]
011 21 35 47
Grote Baan 143 bus 1
3530 Houthalen-Helchteren