Succes met de gemiddelde betaaltermijn van een nieuwe klant


Het schitterde weer van de afgelopen weken en de vakantie die voor de deur staat

Je zou nog denken dat de zomer in volle gang

Ben jij er al klaar voor?

Of toch nog een belangrijk aspect dat mogelijk je rust en gemoedsrust kan verstoren: de gemiddelde betaaltermijn van jouw facturen.

We begrijpen dat je graag zou willen ontspannen en genieten van je welverdiende vakantie, maar het is essentieel om ook de financiële gezondheid van je bedrijf niet uit het oog te verliezen.

We willen je graag de ervaring delen van een recente nieuwe klant die in een vergelijkbare situatie zat. Vóór de samenwerking met Bizzon hadden ze te maken met langdurige openstaande facturen, veel herinneringen en vervelende telefoontjes.
Een gemiddelde Days Sales Outstanding (DSO) van maar liefst 64 dagen!

Dit had aanzienlijke gevolgen voor hun bedrijfsvoering. Ze merkten dat de cashflow steeds meer onder druk stond, waardoor ze moeite hadden om leveranciers op tijd te betalen. Nieuwe projecten starten werd moeilijk en zelfs hun eigen medewerkers betalen. De financiële stress en onzekerheid begonnen hun tol te eisen en de groei van het bedrijf werd belemmerd.

Hoeveel bedraagt de gemiddelde betaaltermijn van jouw klanten?

We leggen je deze situatie voor om je bewust te maken van de mogelijke consequenties van onbetaalde facturen voor jouw bedrijf. Het kan leiden tot een negatieve spiraal waarin je moeite hebt om aan je betalingsverplichtingen te voldoen, waardoor je reputatie en relaties met leveranciers en klanten in het gedrang kunnen komen. Bovendien kan het gebrek aan financiële stabiliteit je beperken bij het aannemen van nieuwe projecten en het realiseren van je groeiplannen.

Voor onze nieuwe klant bedraagt de gemiddelde betaaltermijn vandaag nog 17 dagen …

Bij Bizzon begrijpen we dat jij als ondernemer je tijd en energie wilt steken in de kernactiviteiten van je bedrijf. Je niet langer zorgen maken over onbetaalde facturen en de impact ervan op je cashflow. Daarom bieden wij een oplossing. Ons team van experts staat klaar om je te ondersteunen bij het beheer en de opvolging van je debiteuren. Vanaf het moment dat je een factuur verstuurt, nemen wij het van je over en zorgen we voor een professionele en effectieve aanpak. We hanteren de juiste procedures en nemen de nodige stappen om ervoor te zorgen dat je de betalingen ontvangt waar je recht op hebt.

Je kunt je voorstellen wat een positieve verandering dit kan teweegbrengen voor jouw bedrijf. Je zult weer grip krijgen op je cashflow, wat je in staat stelt om aan jouw verplichtingen te voldoen, investeringen te doen in groei en nieuwe kansen te grijpen. Bovendien zal het ook een positieve invloed hebben op je reputatie en relaties met zowel klanten als leveranciers.

Geen one size fits all

We begrijpen dat elke situatie uniek is en dat je specifieke behoeften hebt. Daarom nodigen we je uit voor een persoonlijk gesprek waarin we graag meer inzicht krijgen in jouw bedrijf en hoe we je kunnen ondersteunen bij het verbeteren van je cashflow en het waarborgen van financiële stabiliteit.

Wacht niet tot de situatie verslechtert. Neem vandaag nog contact met ons op en samen kunnen we de eerste stappen zetten naar een gezonde en stabiele financiële toekomst voor jouw bedrijf.

 

We kijken ernaar uit om van je te horen en wensen je een fijne vakantie toe.